Digital Expert/Social Media Expert

Digital Expert/Social Media Expert
Berchem - Antwerpen

Description: 

DexVille is een creatief en doelgericht digitaal agentschap met een team van 30 gepassioneerde experten. We bedenken en implementeren toekomstgerichte online marketingstrategieën die het bedrijf van onze klanten doen groeien.

Het digitale landschap is voortdurend in verandering. Aan een razendsnel tempo komen er nieuwe mogelijkheden, opportuniteiten en kansen. En wij, wij bouwen kansen. Wij verrichten strategisch denkwerk, bouwen 360° communicatie, digitaal inclusief, uit. We creëren campagnes en stellen content centraal. Wij zijn DexVille…En jij bent aan het juiste adres.

De Digital Expert is verantwoordelijk voor de digitale campagnes van onze klanten. De rol omvat de creatie, het beheer en de implementatie van online advertising campaigns en waar nodig, het onderhouden van relaties met partners en klanten. Hij/zij werkt nauw samen met andere digitale experten om de integratie tussen de verschillende kanalen te verzekeren. Vanuit zijn/haar expertise staat de Digital Expert de Digital Account Manager bij in de communicatie met klanten.

Je takenpakket bestaat uit:

  • Ontwikkelen en evalueren van betalende digitale marketing campagnes en –strategieën.
  • Bedenken, implementeren en opvolgen van SEO en inbound strategieën.
  • Creatie en beheer van maandelijkse actieplannen in lijn met de digitale strategie en doelstellingen.
  • Beheren van de campagne planning van A tot Z : budget, forecast (clicks, impressies, CTR, engagement, leads…) en identifcieren van KPI’s.
  • Communicatie met partners waar nodig voor content, productie en/of promotie.
  • Opmaken van rapporten met analyse van de resultaten en aanbeveling voor optimalisatie in de toekomst.
  • Toepassen van ‘best practices’ voor klanten campagnes op basis van de klantendoelstellingen.
  • Opvolgen van trends op vlak van online marketing om de kennis voortdurend uit te breiden en nieuwe formats toe te passen.
Requirements: 
  • Ervaring in het beheren van online marketing campagnes via social, search, affiliate, email, display e.a., in het opzetten en beheren van creatieve campagnes, het gebruik van online marketing analyse tools en de kennis om op basis van de resultaten de strategie aan te passen.
  • Je vindt zonder probleem je weg in Google Ads en Facebook. Professionele ervaring met deze beide platformen is een absolute must!
  • Kennis van Microsoft Advertising, LinkedIn en Amazon zijn mooi meegenomen.
  • Kennis van het combineren van verschillende online marketing strategieën. Je hebt inzicht in de doelgroep van de klant en kan deze identificeren op verschillende digitale kanalen.
  • Ervaring in het opzetten en beheren van campagnes in beide landstalen is een sterke plus. Daarnaast heb je een goede kennis van het Engels.
  • Uitblinker in communicatie (zowel gesproken als geschreven) om complexe ideeën over te brengen en de klant te overtuigen. Je kan de meest rendabele voorstellen formuleren in functie van het budget en de behoeften van de klant.
  • De nodige redactionele en copywriting vaardigheden en om op een consequente manier te communiceren op de verschillende digitale media, aangepast aan het merk.
  • Zelfstandig werken, maar ook in teamverband functioneren.
  • Multi-Tasker, ook in een omgeving met strakke deadlines.
  • Sterke analytische (kwantitatief en kwalitatief) vaardigheden. Google Analytics of Google Search Console hebben geen geheimen voor je.
  • Je kan vlot overweg met tools zoals Google Data Studio en Office-toepassingen.
  • Een basis aan technisch inzicht met betrekking tot webtechnologieën (html, CSS en JQuery). Ook ervaring met grafische softwarepakketten van de Adobe Creative Cloud is een sterke plus.

Apply for this job

The file must not be larger than 2 MB.

Files must be less than 2 MB.
Allowed file types: pdf doc docx.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.